تفاهم نامه همکاری «معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی» با «پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار» به امضاء رسید

به‌منظور تقویت همکاری‌های اجرایی و پژوهشی با رویکرد ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و دانش محور برای ارزیابی، پایش و نظارت در مدیریت مناطق چهارگانه با هدف رفع مشکلات محیط زیستی موجود در بوم‌سازگان‌های طبیعی و تنوع زیستی کشور، تفاهم‌نامه همکاری متقابل بین معاونت
۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۴ کد : ۱۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۶۱۴
تفاهم نامه همکاری «معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی» با «پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار» به امضاء رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛این تفاهم نامه بین  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست امروز در پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار به امضاء رسید.

روانبخش شیردم رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با بیان این که پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار نقش بازوی علمی وپژوهشی سازمان را دارد، گفت : ما ماموریت داریم تا معضلات و مشکلات حوزه های مختلف سازمان حفاظت محیط زیست را اخذ و با استفاده از ظرفیت های پژوهشکده، بخشی از این مشکلات را با تحقیق و پژوهش حل کنیم.

وی بیان کرد:تمام تلاش خود را میکنیم تا با همکاری و پتانسیل موجود در معاونت محیط زیست طبیعی بتوانیم محورهای این تفاهم نامه را عملیاتی نماییم.

شیردم گفت: رویکرد پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار،یک رویکرد همکاری محور است جهت رفع نیازهای سازمان حفاظت محیط زیست، و ما آمادگی داریم تا در حوزه های مختلف با توجه به توانمان چالشها و معضلات محیط زیستی را از طریق پژوهش شناسایی وحل نماییم.

در ادامه اکبری معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی بابیان اینکه پژوهش
 می‌تواند ما را در بخش محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی یاری کند ، گفت: معاونت محیط‌زیست طبیعی می‌تواند تمام امکانات خود را جهت انجام طرح‌های پژوهشی در اختیار پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار قرار دهد.

وی بابیان
 اینکه وضعیت گونه‌های حیات‌وحش کشور مساعد نیست ، گفت: با توجه به رسالت و وظایفی که در حوزه محیط‌زیست طبیعی داریم ، برای جلوگیری از انقراض گونه‌ها نیاز است بخشی از اعتبارات را به حوزه اجرایی اختصاص دهیم، تا بتوانیم موانع را رفع کنیم و بخشی دیگر را به حوزه پژوهش اختصاص دهیم، تا برای رسیدن به راه‌حل‌های لازم در جهت حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی کشور هزینه شود.
 



نظر شما :