رییس سازمان حفاظت محیط زیست: شهدا، محیط زیست معنوی دنیا را تغییر دادند

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهدای گرانقدر ما علاوه بر اینکه با نثار خونشان، محیط زیست فیزیکی این آب و خاک را حفظ کردند، محیط زیست معنوی دنیا را هم تغییر دادند.
۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۵۸۶
رییس سازمان حفاظت محیط زیست: شهدا، محیط زیست معنوی دنیا را تغییر دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علی سلاجقه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و اولین همایش بصیرت افزایی در گام دوم انقلاب که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع این شهید والامقام، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی زمان و مکان نمی شناسد.
وی افزود: بعضی مواقع واژه ها به بن بست می رسند و آن زمانی است که برای تکریم انسانهایی به کار گرفته می شوند که در خط انسان های کامل، سیر و سلوک کرده اند و سردار سلیمانی و شهدای عزیز ما از جمله این انسان ها هستند.

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست، برگزاری این گونه محافل برای یادآوری مسوولیت ما در قبال شهداست.
سلاجقه در ادامه گفت: شهدای گرانقدر ما علاوه بر اینکه با نثار خونشان، محیط زیست فیزیکی این آب و خاک را حفظ کردند، محیط زیست معنوی دنیا را هم تغییر دادند.

تبعیت محض از ولایت از ویژگی های بارز شهید سلیمانی است

در بخش دیگری از این مراسم، سرتیپ ابراهیم گلفام از پیشکسوتان دفاع مقدس، مرور زندگی شهید سلیمانی را به مثابه یک دوره بصیرت افزایی خواند و افزود: سردار سلیمانی هیچ گاه لباس مجاهدت را از تن به در نیاورد.

وی، تبعیت محض از ولایت را از ویژگی های بارز این شهید گرانقدر دانست و تصریح کرد: سردار سلیمانی همواره پای خود را جای پای مقام معظم رهبری می گذاشت و نه سبقت می گرفت و نه عقب می افتاد.

گلفام، مکتب شهید سلیمانی را همان مکتب
 رسول الله (ص) و امام حسین (ع) عنوان کرد و بر ضرورت پرداختن پژوهشگران و دانشگاهیان به این مکتب تاکید کرد.

وجه تمایز شهید سلیمانی با اسطوره های جهان

همچنین حسین اکبری سفیر سابق ایران در لیبی، اصالت مکتب حاج قاسم سلیمانی را در اتصال آن به کلام الله مجید دانست و گفت: مقایسه اسطوره های جهان با شهید سلیمانی کاری اشتباه است چون این اسطوره ها، اصالتشان به خودشان برمی گردد اما اصالت شهید سلیمانی مربوط به مکتب وحیانی و الهی است.

وی، شهید سلیمانی را پیام آور انسانیت و آزادی برای جهانیان نامید و گفت: حاج قاسم مجاهدی است که خداوند او را هدایت می کند و به دلیل ایشان در هیچ نبردی شکست نمی خورد.
 

در پایان این مراسم از خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز خانواده شهدای سرافراز شهید همدانی ، شهید ابراهیمی (رئوف) ، شهید مسلمی و شهید گنجی تقدیر شد.


 


نظر شما :