کاهش آلایندگی باعث افزایش ضریب اقتصادی واحدهای صنعتی می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در حال حاضر واحدها احساس کرده‌اند چنانچه کاهش آلایندگی داشته باشند ضریب اقتصادی آن‌ها افزایش می‌یابد چراکه کاهش آلایندگی یعنی افزایش درآمد اقتصادی.
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۸۹
کاهش آلایندگی باعث افزایش ضریب اقتصادی واحدهای صنعتی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در مراسم بیست و سومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که در محل سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ائمه اطهار در همه ابعاد حیات و ازجمله مسایل زیست‌محیطی شاخص‌ترین انسان‌ها بودند.
وی افزود: آموزه‌های دینی و دانش بومی ما در حفظ منابع طبیعی بسیار غنی است اما متأسفانه عملکردمان با این موضوع همخوانی ندارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر ضرورت رعایت مسایل زیست‌محیطی از سوی واحدهای تولیدی و خدماتی، تصریح کرد: صنایع، معادن و خدمات باید 3 رد پا را رعایت کنند که شامل رد پای آب، کربن و اکولوژی است.
سلاجقه بابیان اینکه توسعه می‌بایست با این 3 رد پا همگام باشد، گفت: هرچند درگذشته این موضوع کمتر رعایت شده اما با شرایطی که به وجود آمده به این سمت درحرکت هستیم.
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدها احساس کرده‌اند چنانچه کاهش آلایندگی داشته باشند ضریب اقتصادی آن‌ها افزایش می‌یابد چراکه کاهش آلایندگی یعنی افزایش درآمد اقتصادی. بنابراین تطبیق صنایع با شرایط آلایندگی کمتر نه‌تنها هیچ منتی ندارد بلکه موجب افزایش ضرایب اقتصادی و بازاریابی آن‌ها می‌شود.
وی متذکر شد: شاید در آینده به این سمت‌وسو برویم که صنایع آلاینده را هم در کنار صنایع پاک در این همایش و در انظار عموم معرفی کنیم تا قضاوت به مردم واگذار شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تصویب 13 قطعنامه در آخرین مجمع محیط‌زیست ملل متحد در نایروبی کنیا خبر داد و بابیان اینکه یکی از این قطعنامه‌ها درباره پلاستیک بود، گفت: ازآنجاکه این قطعنامه تعهداتی را ایجاد می‌کند از صنایع می‌خواهم نسبت به جایگزینی پلاستیک با دیگر مواد در تولیداتشان اهتمام کنند.
سلاجقه با انتقاد از آلایندگی واحدهای معدنی، بر تمرکز سازمان حفاظت محیط‌زیست نسبت به کاهش آلایندگی این صنایع تأکید کرد.
وی در پایان گفت: ما صرفاً آلودگی‌های جوی و خاک و آب را مدنظر قرار نمی‌دهیم بلکه آلودگی صدا و امواج هم در دستور کار ما قرار دارد و از صنایع می‌خواهیم این موارد را مدنظر قرار دهند.


نظر شما :