سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، اولین همایش ملی تنوع زیستی را برگزار می کند.

۰۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۶ کد : ۵۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۷۳
رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار از برگزاری اولین همایش ملی تنوع زیستی با همکاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در خرداد ماه ۹۹ خبرداد.
سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، اولین همایش ملی تنوع زیستی را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، جلیل بادام فیروز ، در این باره اظهار کرد،کشور ایران  با غنای قابل توجه گونه ای دارای حدود8200 گونه گیاهی و1300 گونه جانوری مهره دار است. عدم وجود داده های به روز از وضعیت تنوع زیستی کشور، عدم یکپارچگی در تصمیم گیری های مرتبط، مشکلات و تهدیدات عدیده تنوع زیستی کشور ضرورت برگزاری همایش را برای همسویی و جریان سازی در راستای اهداف حفاظتی و بهره بردارانه پایدار روشن می سازد. در این راستا و از آنجاییکه مسئولیت مستقیم و سنگین حفاظت از تنوع زیستی کشور بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست نهاده شده است لذا این سازمان بر آن شده تا در راستای حفاظت و فرهنگ سازی برای حمایت از محیط زیست اقدام به برگزاری اولین همایش ملی تنوع زیستی در کشورنماید.

وی با بیان اینکه ،روز جهانی تنوع زیستی فرصت مناسبی است برای جلب توجه همگان اعم از مدیران، سیاست گذاران، تصمیم سازان و آحاد جامعه به این مفهوم پر اهمیت که سلامت کره زمین و زیستمندان آن در گروه حفظ تنوع زیستی آن است، تمام دست اندرکاران و حامیان و فعالان این حوزه را دعوت به همکاری نمودند.

                علاقمندان میتوانند از اول اسفندماه 98 نسبت به ثبت نام در سایت زیر اقدام نمایند.

                               http://biodiversitycongress.ir/fa/


نظر شما :