سلاجقه: انتظارات جامعه علمی از سازمان حفاظت محیط زیست افزایش یافته است

۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۸ کد : ۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۱
سلاجقه: انتظارات جامعه علمی از سازمان حفاظت محیط زیست افزایش یافته است

دکتر سلاجقه در جریان بازدید از پژوهشکده محیط زیست خواستار نقش آفرینی بیشتر این مجموعه برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی سازمان حفاظت محیط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان روز گذشته در بازدید از پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار بر لزوم مرجعیت این پژوهشکده در مسائل محیط زیست کشور تاکید کرد.

دکتر علی سلاجقه هم‌چنین با اشاره به لزوم پاسخگویی این پژوهشکده به نیازهای سازمان، گفت: بخش‌های مختلف سازمان باید نیازهای علمی تحقیقاتی و آموزشی خود را به پژوهشکده ارسال کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: باید با کمک یکدیگر بر مشکلات و چالش‌های پیش رو غلبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار از جامعه علمی کشور از سازمان
 بیش از پیش است، خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت، هم‌چنین تلاش برای رفع آسیب‌ها و تقویت سازمان باید در دستور کار قرار گیرد. راهنمایی و کمک‌های علمی و فنی پژوهشکده به دفاتر تخصصی سازمان نیز باید در اولویت کارها قرار گیرد.

در جریان این نشست، جلیل بادام فیروز، رئیس پژوهشکده
 با بیان اینکه سه مرحله ایجاد ، تثبیت و کارایی و اثربخشی برای پژوهشکده تعریف شده، گفت: از سال 1400 اقدامات در بخش کارایی و اثربخشی شروع شده است .

وی هم‌چنین گزارشی از عملکرد 4 ساله پژوهشکده و فرصت ها و چالش های پیش رو ارایه داد و تاکید کرد: اجرای بیش از
 40 پروژه تحقیقاتی ، تالیف و ترجمه 8 عنوان کتاب، انتشار بیش از 85 مقاله علمی، برگزاری 57 نشست تخصصی و انجام بیش از 151 فعالیت ازمایشگاهی بخشی از عملکرد پژوهشکده بوده است. 

وی با اعلام این‌که ساختار نیروی انسانی پژوهشکده از لحاظ علمی و تجربی از بهترین بخش‌های محیط زیست کشور است، بر آمادگی پژوهشکده جهت حل چالش ها و معضلات زیست محیط کشور تاکید و پیشنهادتی جهت کارایی و اثربخشی پژوهشکده ارایه کرد.

بادام فیروز در پایان گزارشی از روند شکل گیری و انحلال دانشکده محیط زیست و آخرین وضعیت آموزش‌های محیط‌بانی و ضمن خدمت سازمان نکاتی را مطرح کرد.

در این جلسه چند تن از مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشکده نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.


نظر شما :