ساماندهی پسماندها را در سراسر کشور اجرایی می کنیم

۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۵ کد : ۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۸
ساماندهی پسماندها را در سراسر کشور اجرایی می کنیم

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: استفاده از فناوری های جدید وهوشمند سازی در بحث پسماند از برنامه های جدی سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علی سلاجقه، روز پنج شنبه در بازدیدهایی از سایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران (آراد کوه) و سایت دفن پسماند های صنعتی ویژه استان تهران گفت: بحث پسماندها برای سازمان حفاظت محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و هرچه زودتر باید در سراسر کشور کار ساماندهی پسماندها را آغاز کنیم. 

وی با تاکید بر این که در قانون پسماندها وظایف دستگاه‌ها به نحو مطلوبی احصال شده، افزود: ما مکلفیم که نظارت و بازدید های میدانی خود را انجام دهیم که اگر خللی در این رابطه وجود داشته باشد کاملا برطرف شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم‌چنین در خصوص وضعیت سایت آراد کوه گفت : سایت آرادکوه به پایتخت و بخصوص به شهر ری که در دیرینه شناسی ایران نقش مهمی ایفا کرده، بسیار نزدیک است و همین امر ما را ملزم می‌کند که معظلات و اثرات زیست محیطی این سایت را به حداقل برسد.

سلاجقه در ادامه
 به اقدامات صورت گرفته توسط  شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ما از اقدامات شهرداری تهران کمال تشکر را داریم ولی جا دارد تلاش‌ها به سمت فناوری های نوین سوق داده شود.

معاون رئیس جمهوری در خصوص معضل دفن پسماندهای صنعتی و خطرناک گفت: این پسماندها در گذشته در سایت آرادکوه دفن می شدند که خوشبختانه
 برای دفن و بی خطر سازی ، فرآیندهای علمی و مناسبی صورت گرفته است که دیگرشاهد مشکلی از این لحاظ نخواهیم بود.

سلاجقه در پایان درباره تامین اعتبار و ورود سرمایه گذاران به موضوع مدیریت پسماند اظهار کرد: سرمایه گذاران برای ورود به این بخش اقبال دارند اما فرایند پسماند باید تدوین و به صورت کامل مشخص شود. باید موضوعاتی همچون زباله گردی که در شان شهر ما نیست حل و فصل شود و تمامی مراحل شفاف شود. زباله می‌تواند به محصول ثانویه تبدیل شود و درآمد بسیاری را همراه داشته باشد.


نظر شما :