حمایت از طرح های پژوهشی مساله محور و کاربردی در حوزه محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حمایت از طرح های پژوهشی مساله محور و کاربردی در حوزه محیط زیست رییس سازمان حفاظت محیط زیست، هریک از متغیرهای محیط زیستی را یک الگوی پژوهشی برای محققان و پژوهشگران توصیف و بر لزوم حمایت از طرح های پژوهشی و پایان نام
۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۳ کد : ۱۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۸
حمایت از طرح های پژوهشی مساله محور و کاربردی در حوزه محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علی سلاجقه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر سازمان حفاظت محیط زیست که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش مقوله ای بسیار جدی و زیربنایی برای کشور است و می بایست به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت پژوهش در سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: متغیرهای محیط زیستی کشور اینقدر زیاد و متنوع است که هرکدام می تواند یک الگوی پژوهشی باشد.
معاون رییس جمهور، تصریح کرد: یکی از مباحث اساسی برای محیط زیست کشور این است که تاثیر اقدامات انجام شده در ارتقای شاخص های محیط زیستی مورد پژوهش و ارزیابی علمی قرار گیرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم حمایت از طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشگاهی مساله محور و کاربردی در حوزه محیط زیست، گفت: پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار باید به دنبال باز کردن گره های سازمان باشد.
سلاجقه همچنین خواستار برگزاری هرچه باشکوهتر جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر سازمان حفاظت محیط زیست در سال های آینده شد.
وی با بیان اینکه باید ضریب تاثیر طرح های متعدد محیط زیستی در کشور مورد پژوهش و کار علمی قرار گیرد، خطاب به ریاست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار گفت: در انتخاب پژوهشگران و ادارات کل برتر شاخص ها را به نحوی تعریف کنید که انتخاب ها بر مبنای اثربخشی فعالیت های علمی و پژوهشی باشد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: کمیته پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست باید کمک کند که طرح های پژوهشی هدفمند باشند تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.
در بخش دیگری از این مراسم، روانبخش شیردم؛ رییس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با تشریح فرآیند انتخاب پژوهشگران و اداره کل برتر سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: در جشنواره امسال 45 پرونده پژوهشگر برتر و 6 پرونده ادارات کل متقاضی مورد بررسی اعضای هیات داوران قرار گرفت و با لحاظ کردن معیارهای انتخاب، 3 پژوهشگر برتر، 3 پژوهشگر شایسته تقدیر، مقاله برتر، کتاب برتر و اداره کل حفاظت محیط زیست برتر برگزیده شدند.
گفتنی است در پایان این مراسم، برگزیدگان جشنواره به شرح ذیل معرفی و لوح تقدیر و هدایای خود را از دست معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کردند:
دکتر علی ناصری (پژوهشگر برتر شماره یک)
دکتر اصغر مبارکی (پژوهشگر برتر شماره 2) و (کتاب برتر)
دکتر زهرا لطفی (پژوهشگر برتر شماره 3)
دکتر مهدی زارع خورمیزی (پژوهشگر شایسته تقدیر شماره یک)  
دکتر مسعود حاتمی منش (پژوهشگر شایسته تقدیر شماره 2)
دکتر مهدی عالی پور (پژوهشگر شایسته تقدیر شماره 3) و (مقاله برتر)
اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان (اداره کل شایسته تقدیر)   


نظر شما :