همکاری پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار با شورای شهر تهران در حل چالش‌های محیط زیستی کلان‌شهر تهران

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۹ کد : ۱۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۰
همکاری پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار با شورای شهر تهران در حل چالش‌های محیط زیستی کلان‌شهر تهران

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده محیط‌زیست وتوسعه پایدار، دکتر شیردم ریاست پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار از همکاری این پژوهشکده با شورای شهر تهران، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در شناسایی و الویت بندی نیازهای فنآورانه و ارائه راهکارهای مبتنی بر فن‌آوری‌های نوین از طریق ایجاد شبکه ارتباطی مناسب فنآور و دانش‌بنیان در جهت حل چالش‌های محیط زیستی کلان‌شهر تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش در جلسه‌ای که با حضور آقای دکتر مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، خانم دکتر حلیا حسینی مدیر کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، آقای دکتر شیردم رئیس پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار، خانم مهندس عبادتی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست تهران و آقای دکتر رحمتی رئیس محیط‌زیست شهر تهران در محل سالن جلسات پژوهشکده برگزار شد، طرفین در خصوص حل چالش‌های محیط زیستی کلان‌شهر تهران به تفاهم رسیدند.

در این جلسه دکتر شیردم ضمن معرفی ساختار پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار،به تشریح فعالیت‌های پژوهشی درون و برون‌سازمانی پرداخت.

وی با اشاره به اجرا و نظارت بیش از  28 کلان پروژه با صندوق محیط‌زیست و نظارت دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست، تدوین نقشه راه و لوایح مربوط به معاونت‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست و انجام طرح‌های پژوهشی درون و برون‌سازمانی را  بخشی از اقدامات پژوهشکده برشمرد.

شیردم همچنین با بیان این‌که می‌توان با ایجاد فن‌آوری‌های نوین در حوزه محیط‌زیست بسیاری از چالش‌های محیط زیستی شهر تهران را حل نمود گفت: پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار آمادگی دارد تا در تمام حوزه‌های محیط زیستی با همکاری  شورای شهر تهران و شهرداری تهران با استفاده از فن‌آوری‌های نوین، معضلات کلان‌شهر تهران را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه نماید.

آقای دکتر پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه موضوع محیط‌زیست یکی از اساسی‌ترین موضوعات دنیاست گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست، متأسفانه هنوز بحث محیط‌زیست به مباحث اصلی کشور تبدیل نشده است.

وی افزود کسانی که در حوزه محیط‌زیست هستند با توجه به دانشی که در این حوزه دارند می‌توانند دغدغه محیط زیستی داشته باشند اما متأسفانه تاکنون این دغدغه بین مدیران به نقطه اشتراک تبدیل نشده است. او با بیان اینکه اقدامات خوبی در شورای شهر تهران انجام شده و یا در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان رسیدن زمان مسئولیت شورای شهر تهران، شاهد اتفاقات خوبی در این کلان‌شهر باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ن همچنین  با بیان ظرفیت بالای همکاری شورای شهر تهران با پژوهشکده محیط‌زیست گفت: پژوهشکده با داشتن نیروهای علمی و تأثیرگذار می‌تواند با نظرات و پیشنهاد‌های علمی و فنآورانه خود به شورای شهر تهران در حل چالش‌های محیط زیستی یاری رساند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری پژوهشکده، آینده‌پژوهی فنآورانهای در حوزه محیط‌زیست و رفع معضلات محیط زیستی شهر تهران انجام شود.

در پایان ،  تنظیم تفاهم‌نامه 4 جانبه فی‌مابین شورای شهر تهران، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، اداره کل حفاظت محیط‌زیست تهران و پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار در دستور کار قرار گرفت.


نظر شما :