کسب مقام اول اعضا هیات علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در محور منابع آب رویداد بین المللی کلیماتون در زمینه تغییر اقلیم (کلیماتون تهران ۱۴۰۲)

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۶:۲۴ کد : ۱۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۹۲
کسب مقام اول اعضا هیات علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در محور منابع آب رویداد بین المللی کلیماتون در زمینه تغییر اقلیم (کلیماتون تهران ۱۴۰۲)

کلیماتون یک برنامه بین المللی مبتنی بر پایداری است که مسیری را برای توسعه اقدامات در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهد. این رویداد فرصتی برای افراد دغدغه‌ مند است تا ایده‌هایی را خلق کنند که به چالش‌های آب و هوایی محلی می‌پردازد. هدف این برنامه: افزایش آگاهی مردم در زمینه مقابله و سازگاری با تغییرات آب و هوایی، برهم‌ زدن وضعیت موجود و بازنگری در مکان‌ هایی است که در آن زندگی می‌ کنیم و آینده‌ ای پایدار که به عنوان یک فرد مطالبه‌ گر از آن شهر یا جزیره می‌ خواهیم می‌باشد.

این رویداد سعی دارد جوامع و تصمیم‌ گیران را گردهم آورد تا برای تغییر رفتار طولانی مدت و خلق ایده‌های نو برای حل این چالش‌ در کشور خود تلاش کنند. کلیماتون، با ارایه ایده‌های مبتکرانه در سطح محلی، شهرها را در اتحاد جهانی و فعالیت‌های بهتر و هماهنگ‌ تر برای یافتن پاسخ‌ هایی به چالش‌ های آب و هوایی و ایده‌ های مشترک کمک می‌کند.

رویداد بین المللی "کلیماتون" از برجسته‌ترین فعالیت‌های بین المللی در حوزه‌های آموزش، کارآفرینی و نوآوری با تاکید بر ارائه ایده‌ها در مواجهه با تغییرات اقلیمی است که برای چهارمین بار این رویداد جهانی از سوی شهرداری تهران برگزار گردید این رویداد در محورهای  استفاده بهینه از منابع آبی و باز چرخانی آب؛ توسعه ساختمان سبز؛ معضلات محیط زیست شهری با کمک فناوری‌های ارتباطی و هوش مصنوعی؛ حمل و نقل پایدار و ارتقاء کیفیت هوا؛ کاهش تولید پسماند؛ مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک در تاریخ 18 تیرماه 1402 در سالن همایش­های برج میلاد برگزار گردید.

تیم فن آور مستقر در پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست با ترسیم نقشه راه مرتبط، با تبدیل چالش­های محیط زیستی پسماند به فرصتهایی جهت حل ریشه ای سایر مشکلات محیط زیستی، بخشی از فعالیتهای فن آورانه خود را در زمینه ی بهره گیری از فن آوری پیرولیز، ساخت رآکتور، تولید بایوچار از پسماندهای فضای سبز شهری و ارتقا بایوچار به کربن فعال و استفاده از این محصول ارزشمند در فرآیند تصفیه آب و پساب اختصاص داده است. طرح مذکور که از سال 1401 دو فاز از فازهای عملیاتی خود را طی کرده است بعنوان یکی از طرح­های ارسالی در محور استفاده بهینه از منابع آبی و باز چرخانی آب به رویداد بین المللی کلیماتون ارسال گردید. پس از غربالگری اولیه و تایید، بعنوان طرحهای  منتخب جهت دفاع حضوری در رویداد، وارد فاز نهایی داوری گردید و پس از ارائه حضوری در رویداد بعنوان مقام اول این محور و یکی از 6 طرح برتر در 6 محور رویداد معرفی گردید. در انتهای رویداد از آقای دکتر محمدرضافرزانه (عضو هیات علمی گروه پژوهشی مهندسی محیط زیست و پایش آلاینده­ ها پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار)، سرکار خانم دکتر سیده بهاره عظیمی (عضو هیات علمی گروه پژوهشی ارزیابی و مخاطرات محیط زیست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار)، و آقای غلامرضا الله قلی پور (دانشجوی دکتری شیمی فیزیک دانشگاه بوعلی سینا) در حضور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تقدیر بعمل آمد.

پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان بازوی پژوهشی و سیاستگذاری سازمان حفاظت محیط زیست با تمرکز بر ابعاد فن آورانه تاکید ویژه­ ای بر حل ریشه­ای چالش­های محیط زیستی کشور دارد. طرح مذکور نمونه­ای عملیاتی یکی از نقشه راه­های توسعه داده شده در این پژوهشکده (با محوریت موضوع پساب و پسماند) می­باشد.


نظر شما :