برگزاری جلسه همکاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه بصره جمهوری عراق و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار ایران

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۶ کد : ۱۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۶
برگزاری جلسه همکاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه بصره جمهوری عراق و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار ایران

پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه بصره جمهوری عراق، در جهت تحکیم هرچه بیشتر روابط دوستانه و همکاری میان دو مرکز با علاقمندی به گسترش همکاری ها در زمینه حفاظت از محیط زیست از طریق همکاری های آموزشی و پژوهشی و همچنین با تصمیم بر توسعه همکاری های کوتاه مدت و بلندمدت در زمینه آموزش وپژوهش و افزایش همکاری های متقابل، به توافق رسیدند.

در این جلسه که با حضور روسای دانشکده ها و اساتید دانشگاه بصره عراق در محل پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار تشکیل شد، ضمن بررسی تفاهم نامه همکاری و برنامه کاری دوسالانه مربوطه که از سوی پژوهشکده تنظیم شده بود، برگزاری همایش های مشترک در حوزه های محیط زیستی از جمله مدیریت و کنترل گردوغبار، مدیریت و مهندسی تالابها، تنوع زیستی و ایمنی زیستی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه پس از بیان نیازمندی های پژوهشی  بویژه در مناطق مرزی، مقررگردید، پیشنهاد فنی اجرای پروژه های مشترک مطالعاتی و پژوهشی در حوزه های مختلف(اقتصاد چرخشی، مدیریت مناطق تالابی، تکثیر در اسارت گونه های در معرض انقراض، ایمنی زیستی، تغییرات اقلیمی و...) از سوی پژوهشکده اعلام گردد.

طرفین پس از بحث و بررسی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، هدایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک را یکی از راهکارهای اساسی در ایجاد فرصت های همکاری علمی پیش رو ذکر کردند.


نظر شما :