۳۳ واحد حائز دریافت لوح صنعت سبز شدند

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۵ کد : ۱۲۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۴
۳۳ واحد حائز دریافت لوح صنعت سبز شدند

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: 33 واحد حائز دریافت لوح سبز شدند که 24 واحد آن صنعتی، 8 واحد خدماتی و یک واحد معدنی بودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، صبح امروز «بیست و چهارمین همایش ملی صنعت سبز» در سالن همایش‌های شهدای محیط زیست برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، ایرج حشمتی؛ معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: توسعه پایدار در کشور ما 4 راهبرد اصلی دارد و در کنار فعالیت‌های اقتصادی نباید شاهد تخریب محیط زیست، تغییر کاربری اراضی و مصرف غیربهینه انرژی باشیم.
وی ادامه داد: قوانین بسیار زیاد و ارزنده‌ای در حوزه حفاظت از محیط زیست وجود دارد و همچنین از ادوار گذشته تکالیف انباشت شده بسیاری نیز وجود دارد که همین مسئله کنترل شرایط زیستی را در کشور سخت‌تر کرده است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: ما مجبور و ناگزیر هستیم که راهکارهای بهتر و علمی‌تری را پیدا کنیم زیرا تغییرات اقلیمی هم به این مسائل دامن زده و شرایط را دشوارتر کرده است. امروز تمامی صاحبان صنایع که در این جلسه حضور دارند، باور دارند که زیست بهتر برای فرزندانمان منوط بر رعایت قواعد زیست محیطی است.
حشمتی تصریح کرد: پایش‌های سالانه ما از جمله عملکردهای اصلی ما در سطح کشور است که نهایتاً می‌تواند به اخطار پیگیری و پلمب شود اما تا چه زمانی می‌توانیم با قوانین و تحکم محیط زیست را حفظ کنیم و لذا باید چاره فرهنگی برای این مسئله بیاندیشیم.
وی خطاب به صاحبان صنایع سبز گفت: در شرایطی که کشور ما در شرایط تحریم قرار دارد، شما صاحبان صنایع توانستید با استفاده از توان علمی داخلی مسائل علمی پیرامون صنایع خود را توسعه دهید و رعایت محیط زیست نیز باید یکی از این مولفه‌ها برای تمامی صنایع باشد. در سال 97 شاخص‌های تعیین صنایع سبز تغییر یافت و با توجه به مسائل روز، این شاخص‌ها تعیین شد. ما در سال 1384 برای نخستین بار توانستیم واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم و این امر برای واحدهای معدنی نیز در سال 99 محقق شد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در همایش سال جاری 305واحد متقاضی دریافت لوح سبز شدند، بیان کرد: از بین این تعداد 214 واحد صنعتی، 81 واحد خدماتی و 10 واحد معدنی بودند. از این میان، 33 واحد حائز دریافت لوح سبز شدند که 24 واحد آن صنعتی، 8 واحد خدماتی و یک واحد معدنی بودند. همچنین علاوه بر این 33 واحد 4 واحد برگزیده دارای بهترین شرایط بودند که جزء واحدهای برگزیده هستند.
حشمتی با تاکید بر اینکه حدود 10 درصد از متقاضیان توانستند لوح صنعت سبز را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی مانند مدیریت انرژی، پسماند، تولید محصول سبز و ایجاد واحدهای بهداشت و محیط زیست از جمله مؤلفه‌های اصلی سازمان در بررسی این واحدها بود.


نظر شما :